Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

SZÉLVÉDŐJAVÍTÁS

 
☼ ☼ ☼ Szélvédőjavítás ☼ ☼ ☼
2004 óta elérhető ...


A szélvédőjavítás egyetlen ellenfele a nedvesség. (víz, eső, pára, köd, hó, jég, sötétség) Fontos, hogy ne mossák le a szélvédőt javítás előtt! A javításhoz ideális idő mikor nem esik semmi (eső, hó ...) illetve -4C° és +34C° fok közötti a hőmérséklet.



Cégünk már 2004 óta autó szélvédő javítással is foglalkozik.
Kőfelverődések javítása legrégebb óta a legnagyobb tapasztalattal a legjobb minőségben a legmodernebb professzionális csúcstechnológiával Pápán.
Nálunk nincs választási lehetősége, hogy milyen minőségben kéri; csak is a legjobb, leghígabb ragasztó felhasználásával a legjobb minőségben végezzük a javítást. (tanfolyamon végzett szaktudással + a sok éves tapasztalattal)
A ragasztó természetesen teljesen áttetsző, mint az üveg és ugyanaz a fénytörése, mint az üvegnek.

A kőfelverődés úgy keletkezik, hogy egy kicsi ponton, de erős ütést kap a kétrétegű szélvédő és a két réteg szétválik egymástól, amolyan légbuborék lesz a két réteg között; a javítás pedig úgy történik, hogy feltöltjük a két réteg között keletkezett rést. Érthetőbben a fogtöméshez hasonlítható, kifúrjuk ott ahol a legnagyobb a sérülés ahol amúgy is törött, és belepréseljük a ragasztót melyet kifejezetten a kétrétegű autó szélvédő javítására fejlesztettek ki; gyakorlatilag az üveg nincs megjavítva, mert ahhoz be kellene olvasztani az egész szélvédőt és újra formázni az autóhoz, hanem csak feltöltésre kerül az üvegben keletkezett rés. A javítások maximálisan a legjobban 99 százalékosan lehetséges + a fúrási nyom(ok) mindig meglátszanak!
A fúrások nyoma mindig meglátszik!
Sokakban felmerül a kérdés, hogy kijön e a ragasztó a sérülésből? a válasz Nem, mivel a két üvegréteg közé van belepréselve, és úgy köt meg benne a ragasztó.
Ki lehet e venni a ragasztót? Nem lehetséges, mivel a két üvegréteg közé van belepréselve, és úgy köt meg benne a ragasztó, csak a két üvegréteg teljes szétválasztásával lenne lehetséges, de ahhoz teljesen darabokra kell törni az egész szélvédőt apró darabokra.
A ragasztó teljesen időjárás és vízálló lesz a javítás végeztével, és akár azonnal lehet mosni!
A ragasztó kötésének ideje változhat nyáron 5-10 perc, télen 10-20 perc is lehet. A kötés fényre történik, konkrétan UV fényre; nyáron ezért természetesen a magas UV sugárzás miatt nagyon gyorsan történik, télen pedig egy UV-lámpával. Nappal időjárástól és évszaktól függetlenül, ha van 1-2-es UV sugárzás, akkor a ragasztó magától megköt. (például a fogtömés is UV fényre köt)

Garancia: Sok cég garanciát vállal a javításokra ...
Garancia törött üvegre, hogy nem fog eltörni még jobban, ami eleve el van törve?  Sajnos valójában nincs (sehol senkinél), mert nem lehet garantálni, hogy nem törik el a törött üveg.
"Garanciát" csak a vásárló megnyugtatására adnak.
Valójában nem is történik meg az üveg javítása, hanem csak feltöltik a törést ragasztóval ; mert oly drága lenne, hogy az autó árába, vagy még többe kerülne. (egy üveg-gyár létesítése)
A javítás sikerességére nincsen garancia! (minimális javítási sikeresség körülbelül 50%)  51% feletti javítást már elfogadják a műszaki vizsgákon.
A javítás sikeressége sajnos csak a javítás közben derül ki!

Általánosságban 3 fajta kavicsfelverődést különböztethetünk meg:
1. Kagylótörés - melyben nincsenek repedések és nem törött ki belőle egy túl nagydarab. Körülbelül egy 50Ft-os méretig javítható.
2. Csillagtörés - kavicsfelverődés melyben több repedés van benne/indult ki belőle, amik legfeljebb 1-2-3cm hosszúságúak.
3. Javíthatatlan vagy az új szélvédő árának túl nagy százalékát teszi ki a a javítási költség - amiből túl nagydarab hiányzik és nem pótolható rendesen, vagy túl hosszúak a repedések.

Repedés: 1. egyszerű repedés, mikor nem kőfelverődésből indult ki
2. mikor kőfelverődésből indül ki
A repedések elejét vagy végét akkor kell megfúrni ha nem fut el benne a ragasztó, ez általában 2-2.5 centiméternél hosszabb repedést jelent.
A sofőr látóterében maximum 5 cm javítható. A szélvédők szélén a fekete sávban levő sérülés mindig elreped, mivel az üveg hozzá van ragasztva a gépjármű kasztnijához. Ha egy autóban mindig, vagy többször megreped az üveg az sajnos a gépjármű hibája! (például karambolos volt, vagy megcsavarodott az alváz vagy a kasztni és az üveg nem tudja tolerálni a feszültséget; de sajnos a mai autógyártás egyik mellékterméke a gyengeség). Ha javítás után is elreped vagy továbbreped az üveg, az elgondolkodtató, hogy valami súlyos probléma van a gépjárművel!

A  jó javítás csak száraz sérülésnél lehetséges!
Szélvédő javítás egyetlen ellenfele a víz - mivel a ragasztó folyékonyabb és könnyebb a víznél ezért fent marad a víz tetején, tehát ha víz került a sérülésbe, akkor nincs hová belepréselni a ragasztót, kvázi nem lehet megjavítani.
Kiszárítás is lehetséges - hosszadalmas, időigényes, átlagosan 1-2 órát vehet igénybe. A víz nagyon könnyen beleszivárog a sérülésbe, de nehezen szárad ki, és akinek a sérülése vizes neki sokkal hosszabb javítási idővel kell számolnia 1-2 óra a szárítás + 30-45 perc a sérülés javítása.
Esős időben (csöpög) nem érdemes javítani, a túl magas páratartalom miatt, mert hiába szárítjuk nem lehetséges szimulálni egy 40C°-os nyári meleg autópályás 130 kmp/h-val 1-2 órás utat. (nagyobb sebesség arányosan gyorsítja a száradást - körülbelül 520 kmp/h-val 15 perc lenne a száradás 40C°-os nyári melegben).
A javítás sikeressége nagyban függ: hogy mikor történt a sérülés (kora)
minél frissebb a sérülés annál könnyebben és szebben lehet javítani, ezért fontos minél hamarabb megjavítani + így olcsóbb is, mert minél régebbi annál nehezebb javítani és ha több a munka vele = drágább is lesz a javítás. A hatalmas tapasztalattal rendelkező szakember felismeri (legkésőbb javítás közben) , hogy egy sérülés régi, ezért nem érdemes megfiatalítani a sérülés korát, mert ezzel csak saját magát csapja be, és még rosszabb lesz a sikerességi ráta, mivel ha fiatalabbnak mondja a szerelő más technikával kezdi el a javítást, és ezért rosszabb lehet a végeredmény.
A szennyeződések eltávolítása melyek bele kerültek a sérülésbe a két réteg üveg közé , nem lehetséges! Nagyon károsítja a szélvédő mosó folyadék a két réteg között levő ragasztós fóliát.
 
 
 
Sokak megkérdezik, miért nem műhelyben dolgoznak a szélvédőjavítók.
Mert a minden szögből érkező nappali fény szükséges az apró hibák, kis repedések meglátásához; lámpafénynél ez nem megvalósítható, mert az csak egy pontból érkezik. Biztos gondolják, tegyünk fel több lámpát, de mennyit ahhoz, hogy a nappali napsütést szimuláljuk? És mindez mennyibe kerülne?
 
Ahhoz, hogy egy teljesen felszerelt minden szempontból megfelelő műhely legyen, az alábbi szempontokat kell figyelembe venni: teljes nappali napfény, páratartalom beállítás, 400kmp/h sebességet szimuláló hatalmas szélcsatorna melyben be lehet állítani akár 250celsiusos hőmérsékletet és befér egy 40 tonnás kamion teljes szerelvénnyel is, mert hát ugyebár nemcsak kicsi személyautókon kell szélvédőt javítani, és egy megfelelő méretű telephely.
Nézzük mindez mennyibe is kerülne valójában Magyarországon.
Svédországban a Scania építette meg a legfejlettebb szélcsatornát, ami 400.000.000.Svéd koronába került nekik. (forintban 12.963.625.654.Ft)
(cikk a szélcsatornáról:  http://hungarokamion.hu/2013/11/16/a-scania-felavatta-klimatizalt-szelcsatornajat-svedorszagi-technikai-kozpontjaban/    )
De nekünk, amit a Scania épített kevés, mert csak 100kmp/h-s sebességet tud szimulálni, nekünk pedig 400kmp/h-s kell; és a +50celsius is kevés mert ahhoz, hogy gyorsan száradjon meg a kőfelverődés a szélvédőn 250celsius kell.
12.963.625.654 Forintba kerül a Scania műhelye, de ahhoz, hogy nekünk mindezt módosítva a szélvédőjavításhoz megfelelővé tegyék, legalább a duplája kell Magyarországon; ami hozzávetőlegesen nettó 25.927.251.308 Forintból +adó lehetne megvalósítani egy megfelelő műhelyet ahhoz, hogy minden körülmény ideális legyen a gyors (30percig tartó) és 99%-os javításhoz; + a telephely megvásárlásának ára és + az éves fenntartási költségek.
Átlagosan egy kőfelverődés javítási ára körülbelül 5000 Forint, ahhoz hogy kitermeljük a megfelelő műhely árát 5.185.451darab kőfelverődést kell megjavítani; és ha átlagosan naponta 5darabot javítunk meg akkor 1.037.091 napig tartana, ami 2842 év. Mindezek után mennyiért kellene egy 1forintos méretű kőfelverődést megjavítani, hogy ez belátható időn belül megvalósítható legyen?
Ha 5.000.000 Forintért javítanánk 1db kőfelverődést, akkor 5186 darabot kellene megjavítani, amit, ha napi 5darabbal számolunk 1037nap, ami körülbelül 3 év………

Sokak megsértődnek, ha nem azonnal, hanem más időpontot, vagy több időt kérünk a javításra az extrém körülmények miatt. Például ha valaki télen -15C°-ban a jeges szélvédővel jön és a javítását nem vállaljuk azonnal, vagy nyáron mikor a levegő hőmérséklete +36C° és a tűző napon parkoló autó felhevült szélvédője körülbelül 150-200C°-ig is felkúszhat – azaz a szélvédő az extrém hidegtől és melegtől azonnal szétreped, ha elkezdjük fúrni vagy javítani.
Kérjük megértésüket, hogy extrém körülmények között csak is az önök érdekeit figyelve nem vállaljuk az azonnali javítást és kérjük, hogy egy sokkal alkalmasabb időpontban jöjjenek vissza.
Ideális üveg hőmérséklet a javításhoz +4C° és +50C° között száraz állapotban van.
Szárítás is lehetséges, amihez természetesen + idő szükséges.
Minimális javításra szánt idő 30-45perc + ha szárítani is szükséges (szárítási idő 30-90perc) 1db kőfelverődésre számolva.
Köszönjük türelmüket és megértésüket!


Fontos, hogy ne mossák le a szélvédőt javítás előtt!

Az árak változhatnak a kavicsfelverődés méretétől a sérülés súlyosságától, és a fúrások mennyiségétől!
Látatlanban (telefonon) az ár nem meghatározható!
Műszaki vizsgán elfogadott javítás!
Szervizünk a javításra hozott gépjármű sérüléséből, mindig maximálisan a legjobbat, azaz 99%-ot próbálja meg kihozni, ami az állapotához, a sérülés súlyosságához képest lehetséges!

Kiszállás is igénybe vehető - a nagy teherautóknál, és a mozgásképtelen valamilyen oknál fogva a gépjármű.
Kiszállás - üzemanyagárak és távolság függvényében!


Pápa, Budai Nagy Antal utca 14.
http://www.google.com/maps/dir//B%C3%A1lint+Ker%C3%A9kp%C3%A1r+Szak%C3%BCzlet+%C3%A9s+Szerviz/@47.3220686,17.4720307,17z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x47696112bfa7ba07:0xd6e6b6098914f3e8!2m2!1d17.473894!2d47.321879?hl=hu

Kérjük a javításnál ne zavarják a javítást végző szakember(eke)t!

Fontos információk és a tájékoztató az üzletben kiírva megtalálhatók!
Az üzlet / szerviz területére való belépéskor elfogadta az üzletszabályzatot! A tájékoztató elolvasásának elmulasztása saját felelősségük! Az eladók nem kötelesek mindenkinek mindent szóban elmondani! Nyitvatartási időn kívül hétvégén és ünnepnap nem áll módunkban kiszolgálni a vásárlókat. Reklamációt a pénztártól való távozás után nem fogadunk el! Szélvédőjavítás előtt, közben és utána bármiféle adatrögzítés (fényképezés, kamerázás) tilos!

A cégünk által használt szélvédőjavító technológia Pápa és vonzáskörzetében kizárólagosan csak nálunk érhető el!
Minden jog fenntartva! © ® ™
 
Fotó